BEZPŁATNE PUBLICZNE SZKOŁY DLA DOROSŁYCH W RADOMIU

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE - SZKOŁA POLICEALNA
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE

Centrum Kształcenia Ustawicznego

im. Tadeusza Kościuszki

  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku01.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku02.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku03.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku04.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku05.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku06.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku07.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku08.jpg

Kto jest online

Odwiedza nas 65 gości oraz 0 użytkowników.

Partnerzy

Technik handlowiec

Technik handlowiec w ramach swoich zadań zawodowych, sprzedaje towary oferowane w punktach sprzedaży detalicznej (sklepach, hipermarketach), drobnodetalicznej (w kioskach i na targowiskach) oraz hurtowej (w hurtowniach); obsługuje nabywców bezpośrednio (w handlu metodą tradycyjną) lub pośrednio (w handlu metodą samoobsługową i preselekcji), organizuje zaopatrzenie i przyjmowanie dostaw towarów, sprawdzanie towarów pod względem ilościowym i jakościowym, uiszczanie należności za dostarczone produkty, przygotowuje produkty do sprzedaży (czyszczenie, sortowanie itp.) i ich wyeksponowanie, informuje nabywcę o walorach sprzedawanych produktów, pomaga nabywcy przy wyborze produktu, sprawnie realizuje zamówienia składane przez nabywców (demonstruje, waży, mierzy, paczkuje), inkasuje należności za sprzedane produkty, dba o czystość i estetykę miejsca sprzedaży, załatwia reklamacje zakupionych towarów, przyjmuje i rejestruje zamówienia na towary w hurtowniach, współpracuje w przygotowywaniu oferty sprzedaży (oferty towarowe, cenniki, katalogi itp.), współpracuje w badaniu sytuacji rynkowej i określaniu potrzeb rynku, informuje o warunkach sprzedaży (stosowane upusty), zawiera transakcje sprzedaży, sporządza faktury za towary, przestrzega warunków sanitarnych sprzedaży, zabezpiecza punkt sprzedaży lub hurtowni przed włamaniem, kradzieżą itp. Wyszukuje dostawców towarów, usług, materiałów i surowców oraz odbiorców towarów, usług, wyrobów gotowych. Następnie kontaktuje się z partnerami handlowymi, prowadzi z nimi negocjacje, przygotowuje i zawiera umowy handlowe zgodnie z pełnomocnictwami swoich przełożonych. Handlowiec stosuje różne formy i techniki sprzedaży, w zależności od szczebla obrotu towarowego (sprzedaż producenta, hurt lub detal), rodzaju towaru, rynku oraz oczekiwań klienta. Do obowiązków technika handlowca należy dokumentowanie zakupów i sprzedaży, prowadzenie rozliczeń handlowych, załatwianie reklamacji, a także analizowanie stanu zapasów towarowych. Technik handlowiec samodzielnie lub współpracując z innymi komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa może prowadzić również inne działania, np. w zakresie analizy rynku, marketingu, kalkulacji cen, analizy kosztów handlowych.

Proponowane kwalifikacyjne kursy zawodowe

A.18. Prowadzenie sprzedaży

A.22. Prowadzenie działalności handlowej

Liczba uczestników: 25

Uczestnikami kursu mogą być osoby, które ukończyły 8-letnią szkołę podstawową, gimnazjum, zasadniczą szkołę zawodową, średnią lub posiadają wykształcenie wyższe a chcą zdobyć nowe kwalifikacje.

Po kursie uzyskujesz:

zaświadczenie o ukończeniu kursu

Dodatkowe kwalifikacje:

Ukończenie kwalifikacyjnego kursu zawodowego umożliwia przystąpienie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w systemie egzaminów zewnętrznych

Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie technik handlowiec:

A.18. Prowadzenie sprzedaży

1. Organizowanie sprzedaży

  • przestrzega zasad przyjmowania i dokumentowania dostaw towarów;
  • dokonuje ilościowej i jakościowej kontroli towarów przeznaczonych do sprzedaży;
  • przestrzega zasad ustalania cen towarów;
  • oznakowuje towary przestrzegając zasad ustalonych w punkcie sprzedaży;
  • stosuje metody i formy prezentacji towarów;
  • informuje klientów indywidualnych i instytucjonalnych o ofercie sprzedażowej;
  • określa formy transportu wewnętrznego i magazynowania towarów;
  • przestrzega norm towarowych oraz norm jakości, dotyczących konserwacji produktów i przechowywania towarów;
  • obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy;
  • przestrzega zasad przygotowania towarów do sprzedaży;
  • przestrzega zasad rozmieszczania towarów w magazynie i w sali sprzedażowej;
  • prowadzi racjonalną gospodarkę opakowaniami;
  • stosuje przepisy prawa o odpowiedzialności materialnej;
  • zabezpiecza towary przed uszkodzeniem, zniszczeniem i kradzieżą;
  • przeprowadza inwentaryzację towarów.

2. Sprzedaż towarów

  • charakteryzuje asortyment towarów do sprzedaży;
  • przestrzega zasad obsługi klienta w różnych formach sprzedaży;
  • stosuje różne formy i techniki sprzedaży;
  • określa rodzaje zachowań klientów;
  • przestrzega zasad prowadzenia rozmowy sprzedażowej;
  • udziela informacji o towarach i warunkach sprzedaży;
  • prezentuje ofertę handlową;
  • realizuje zamówienia klientów w różnych formach sprzedaży;
  • dokonuje inkasa należności oraz rozliczeń finansowych;
  • zabezpiecza i odprowadza utarg;
  • wykonuje czynności związane z pakowaniem, wydawaniem oraz odbiorem towaru;
  • obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy;
  • sporządza dokumenty potwierdzające sprzedaż towarów;
  • stosuje przepisy prawa dotyczące podatku VAT;
  • stosuje przepisy prawa dotyczące praw konsumenta;
  • przestrzega procedur dotyczących przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.

A.22. Prowadzenie działalności handlowej

1. Organizowanie działań reklamowych i marketingowych

  • korzysta z różnych źródeł informacji o rynku;
  • dobiera metody badań i analizy rynku;
  • dokonuje analizy rynku dotyczącej oczekiwań i potrzeb klientów oraz ich zachowań rynkowych;
  • stosuje przepisy prawa dotyczące działalności marketingowej;
  • realizuje zadania związane z działalnością reklamową;
  • dobiera i stosuje narzędzia promocji odpowiednie do oferty handlowej;
  • podejmuje decyzje handlowe na podstawie analizy marketingowych badań rynku;
  • podejmuje decyzje handlowe na podstawie wyników analizy statystycznej;
  • opracowuje plan marketingowy przedsiębiorstwa.

2. Zarządzanie działalnością handlową

  • korzysta z Polskiej Klasyfikacji Działalności, Europejskiej Klasyfikacji Działalności oraz Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług;
  • przygotowuje oferty handlowe i zapytania ofertowe;
  • dobiera formy sprzedaży do rodzaju działalności handlowej;
  • prowadzi negocjacje handlowe;
  • stosuje przepisy prawa dotyczące działalności handlowej;
  • zawiera umowy kupna lub umowy sprzedaży;
  • sporządza kalkulację cen sprzedaży;
  • przestrzega procedur dotyczących wyboru dostawców oraz zamawiania towarów;
  • przestrzega zasad przechowywania, magazynowania oraz transportu wyrobów i towarów;
  • organizuje przepływ kupowanych oraz sprzedawanych wyrobów i towarów;
  • prowadzi i nadzoruje gospodarkę magazynową;
  • organizuje prace dotyczące ilościowego i jakościowego odbioru towarów;
  • dobiera środki techniczne do wykonania określonych zadań;
  • nadzoruje procesy składowania oraz magazynowania wyrobów i towarów;
  • wykonuje prace związane ze sporządzaniem i archiwizacją dokumentów dotyczących transakcji zakupu lub transakcji sprzedaży;
  • wykonuje czynności związane z przyjmowaniem i rozpatrywaniem reklamacji.

3. Sporządzanie dokumentacji ekonomiczno-finansowej

  • stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia rachunkowości handlowej;
  • przestrzega zasad funkcjonowania kont bilansowych i kont wynikowych;
  • ewidencjonuje operacje gospodarcze na kontach bilansowych i kontach wynikowych;
  • wycenia składniki aktywów i pasywów;
  • określa koszty działalności handlowej oraz przychody z działalności handlowej;
  • sporządza kalkulację kosztu jednostkowego i ceny sprzedaży;
  • rozlicza i ewidencjonuje różnice inwentaryzacyjne;
  • stosuje metody ustalania wyniku finansowego;
  • oblicza wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w różnych systemach;
  • przestrzega zasad ustalania zobowiązań wobec instytucji publicznoprawnych;
  • sporządza dokumenty dotyczące rozliczeń finansowych, rozrachunków z pracownikami i kontrahentami oraz instytucjami publicznoprawnymi;
  • stosuje metody analizy ekonomicznej;
  • interpretuje podstawowe miary i wskaźniki analizy ekonomicznej;
  • sporządza sprawozdania z realizacji zadań gospodarczych;
  • przestrzega zasad i stosuje metody sporządzania planów rzeczowych i planów finansowych;
  • sporządza biznesplan przedsiębiorstwa.